Dziewczynki czekały na ten dzień ze zniecierpliwieniem. Aż wreszcie nadszedł i był pełen wrażeń. Chłopcy, z okazji Dnia Kobiet, przygotowali dla swoich koleżanek drobne upominki. Były to bransoletki z imionami.  Prezenty sprawiły wiele radości dziewczynkom.

04.03.2016 r. jak zwykle w piątek I b miała dzień matematyczny, pełen gier i zabaw. Uczniowie bawili się w zaczarowane, matematyczne fasolki oraz w sklep wydając swoje własnoręcznie wykonane oszczędności. Uważnie przeliczali pieniądze i kontrolowali wydawaną przez kasjerkę resztę. Uczniowie uwielbiają łączyć naukę z zabawą. Dzięki temu nauka staje się atrakcyjna, ciekawa, a trudne zagadnienia matematyczne stają się przyjemnością.

03.03.2016r. w czwartek klasa I b założyła własną hodowlę roślin. Teraz pozostaje tylko dbać o roślinki i obserwować ich wzrost. Uczniowie posiali m.in. rzeżuchę, kwiaty, kiełki brokuł oraz posadzili fasolę, cebulę, tulipana i hiacynta.

„Na początku było słowo”- pod takim tytułem odbył się w naszej szkole niezwykle ciekawy montaż słowno-muzyczny poświęcony poetom i pisarzom z okazji Międzynarodowego Dnia Pisarzy. Pod kierunkiem p. Urszuli Gaber, występ przygotowali uczniowie klasy V a i  gościnnie pierwszaki. Dzieci z zainteresowaniem wysłuchały recytacji wierszy oraz piosenek w wykonaniu Sylwii Brondel i chóru szkolnego, a także obejrzały pisarzy, w których role wcielili się piątoklasiści.

„Jak się czujesz, kiedy robisz coś dobrego?” od tego pytania dzieci rozpoczęły zajęcia etyki. Nie miały problemu z odpowiedzią na nie i chętnie zilustrowały swoje odczucia. Podczas zajęć uczestnicy rozwijali umiejętność rozpoznawania i hierarchizowania podstawowych wartości takich jak: dobro, prawdomówność, uczciwość, sprawiedliwość.

Uczniowie klasy II a czytali książkę pt. „Zaczarowana zagroda”. Na zakończenie zajęć związanych z lekturą wykonali pingwinki z butelek. W ten sposób mamy w klasie własną „Zaczarowaną zagrodę”.

Kilka dni wcześniej przygotowaliśmy modele zegarów.  Wykonane zostały z dowolnych materiałów: z papieru, płyty CD, papierowego talerzyka. Następnie poznaliśmy różnego rodzaju przyrządy służące do mierzenia czasu, począwszy od klepsydry i zegara słonecznego, aż do obecnie stosowanych zegarów. Dowiedzieliśmy się też, co wskazują poszczególne wskazówki i co jeszcze znajduje się na cyferblacie. Potem ustawialiśmy różne godziny na naszych zegarach, uczyliśmy się obliczać, ile godzin minęło od danej godziny. Nasze modele wykorzystamy na wielu innych lekcjach.

Na lekcjach etyki  mówiliśmy  o przyjaźni. Każdy uczeń tłumaczył, co znaczy dla niego słowo „przyjaźń” i jaki powinien być prawdziwy przyjaciel. Odwoływaliśmy się  do świata przeżyć oraz doświadczeń dzieci. Na zajęciach uczniowie rozwijali umiejętność wyrażania własnych myśli, uczyli się asertywności i empatii, kształtowali postawy prospołeczne.

Rekolekcje wielkopostne dla naszych uczniów odbędą się w Sadkowie w kościele pw. św. Jadwigi w dniach:

  • poniedziałek 7.03.2016 r. o godzinie 11.00
  • wtorek 8.03.2016 r. o godzinie 9.30- Dzień spowiedzi
  • środa 9.03.2016 r. o godzinie 11.00

 

 

Na lekcji pracowaliśmy z globusem. Jako Słońce posłużyła nam zapalona latarka elektryczna. Dowiedzieliśmy się, że Ziemia wykonuje ruch wirowy, czego następstwem jest dzień i noc oraz ruch obiegowy, i wtedy występują cztery pory roku. Sprawdzaliśmy, w jakich miejscach na Ziemi jest dzień, a w jakich noc. Wyszukiwaliśmy na globusie różne kontynenty, kraje i miasta. Odnaleźliśmy Polskę i naszą stolicę - Warszawę.

W ostatnim tygodniu lutego klasa II a zdobywała wiadomości na temat biegunów zimna. Dzieci wyszukiwały informacje, dzieliły się swoją wiedzą na ten temat, opisywały niedźwiedzia polarnego i pingwina, wykonywały prace plastyczne, czytały lekturę pt. „ Zaczarowana zagroda” oraz eksperymentowały. Uczniowie przynieśli własne góry lodowe i sprawdzali, czy one naprawdę pływają i czy rzeczywiście większa część jest pod wodą. Eksperyment udał się świetnie. Uczniowie byli zaangażowani i bardzo zadowoleni.

W piątek, 26 lutego, urządziliśmy w klasie zabawę w sklep. Z domu przynieśliśmy swoje ulubione książki, zabawki, maskotki i przybory szkolne. Pod każdym artykułem napisaliśmy jego cenę. Jeszcze tylko wykonaliśmy z papieru banknoty oraz monety i zabawę można było rozpocząć. Wchodziliśmy w rolę sprzedawcy i kupującego. Płaciliśmy za zakupy, wydawaliśmy resztę, a przy tym ćwiczyliśmy dodawanie i odejmowanie w pamięci. Nie zapominaliśmy również o używaniu zwrotów grzecznościowych typu: "Dzień dobry!", "Do widzenia!", "Dziękuję!", "Proszę!" podczas wizyty w naszym sklepie.
"Zakupionymi" przedmiotami bawiliśmy się do woli!